kartonnen doos
Verbeter je Verpakking voor Online Bestellingen met deze Tips

Vooral als kleine ondernemer is het belangrijk dat je origineel bent, voor een beter competitief voordeel. Wanneer je klanten iets online bestellen, moeten ze gemakkelijk bij het product komen, dus het moet niet te moeilijk en afleidend zijn. Aan de andere kant moet het wel een goede indruk achterlaten. De verpakking zegt namelijk iets over het product. Wanneer de verpakking slordig is, krijgt de klant het idee dat het product ook slordig is. Dit komt niet professioneel over. Er wordt vaak niet goed nagedacht over de verpakking waarin bedrijven hun producten verzenden, daarom tips om je wat bewuster te maken.

Val op

Wanneer je verpakking opvalt, is je klant nieuwsgierig en enthousiast om de verpakking open te maken. Als de verpakking mooi en verzorgd is, is de kans ook groter dat de klant de verpakking bewaard, waardoor ze vaker denken aan je bedrijf en eerder opnieuw zullen bestellen. Om je verpakking opvallender te maken kun je gebruikmaken van bijvoorbeeld kralen. Je kan kralen groothandel online bestellen. Let er wel op dat je verpakking past bij je product en je bedrijf. Je kunt ook de vorm van de verpakking veranderen, felle kleuren gebruiken of iets origineels in de verpakking bij je product stoppen als een soort cadeautje.

Wees praktisch

Het allerbelangrijkste is natuurlijk dat je verpakking praktisch is. Je klant wilt zo snel mogelijk bij het product komen. Zorg er dus voor dat je verpakking op een gemakkelijk manier opengemaakt kan worden. Dit kan bijvoorbeeld door een strip aan de doos te maken, waardoor de klant je verpakking in één beweging open kan maken. Als je verschillende formaten producten hebt, moet je ook verschillende formaten verpakkingen hebben. Het is niet fijn als je een gigantische doos krijgt ten opzichte van het product. Daarnaast kost het meer geld om te versturen als de doos groot is. Kijk anders eens op dozenmagazijn.nl voor de alle mogelijkheden.

Branding

Waar je ook over na moet denken is hoe je je bedrijfsnaam en/of je logo op de verpakking zet. Denk maar aan Apple. Iedereen bewaart de doosjes waar de telefoon in komt, maar wat is eigenlijk het nut? Dit is een voorbeeld van een mooie verpakking die iedereen wilt bewaren. Iedereen ziet dat het van Apple is en dit is een soort extra low-cost reclame. Mensen zien het doosje en denken meteen aan je bedrijf.

Ook interessant

Dit is het mega Vermogen van rapper Boef!

Dit is het mega Vermogen van rapper Boef!

Ooit werd hij bekend als treitervlogger, maar inmiddels gaat Boef sky high als rapper. Hij heeft diverse grote hits op zijn naam staan en schroomt ook niet om te pochen met zijn succes. De grote vraag is: heeft hij daadwerkelijk zoveel geld als hij doet voorkomen? Wij...

Geautomatiseerde SEA: haal meer uit jouw online marketing

Geautomatiseerde SEA: haal meer uit jouw online marketing

SEA is een vorm van online adverteren op zoekmachines zoals Google, Bing en Yahoo, gericht op het vergroten van zichtbaarheid en het leiden van gericht verkeer naar websites. Geautomatiseerde systemen maken verschillende aspecten van SEA-campagnes efficiënter, zoals...

Wat zijn de meest populaire beleggingsvormen?

Wat zijn de meest populaire beleggingsvormen?

Spaarrentes zijn de afgelopen vijftien jaar relatief laag geweest. Daarbij kregen we vanaf 2021 opeens te maken met een sterk toenemende inflatie. Niet gek dus dat veel mensen op zoek waren naar alternatieven om hun geld niet te veel te laten verdampen. Beleggen – op...

Wat is een Shitcoin?

Wat is een Shitcoin?

Dit klinkt vreemd, nietwaar? "Shitcoin" klinkt misschien als een term uit een komisch sketch, maar in de wereld van cryptocurrency is het een serieus onderwerp. Grofweg is een shitcoin een soort digitale valuta die geen echte waarde of geloofwaardigheid heeft. In...

Webshop starten; do or don’t?

Webshop starten; do or don’t?

Een aantal jaren geleden was het starten van een webshop een ontzettende hype. Iedereen leek wel een eigen online winkel te starten naast zijn huidige werk. Van een huismoeder die zelfgebakken taarten aan de man bracht tot de CEO van een techbedrijf die zelf pc’s ging...